fredag 26 februari 2016

#MarielleThörnqvist säger till #BarbroBruhn Du är fel ute. Min häst är inte en PRE. Synd, ni kan ju försöka - det är ganska få som kan hämta in henne ifrån hagen ens.#vi som är emot intreggtillägg på svenska hästar in och ut i sverige ni är ju inne och skriver på mitt foto jag lagt upp,,,menar ni jag ej ska svara ?? och Marielle Thörnqvist om du inte iheller har din häst handtamd då tar djurinspektörerna din häst med,,så jag menar inte jag själv hämtar din häst det är polis som gör det om du har arab avel,engelskt fullblod eller arab pre eller andalusier,,,































 arbro Bruhn ja men jag vet att du är med vissa som tar olika djurarter det kanske inte du vet om själv Lena Börjesson ,,så jag är för djurskydd men att det är egendomrätt länsstyrelsen bryter mot och våra svenska avelsdjur skickas okontrollerat till Danmark,,så hoppas vi då kan samarbeta alla att vi värnar om hästar och djur och djur inte får flyttas utan husrannsakan,,för poliser med egna länstyrelserna går och hämtar olika djurarter och vi kennelklubbar och ryttarklubbar har inte den kontroll till er som vi vill ha så ni inte blir av med djuren exempelvis ni har era djur på bete och den sägs ha djurförbud och får inte veta det,,så dom gör djurförbud utan att meddela när dom vill ha djur dom vill ha bort eller själva ta
Barbro Bruhn och skulle ni får böta 50 000 skr via exempelvis som hästägare med får om inspektion kommer och ni inte rättat hustak,,så kan det göra ni kommer till kronofogden och då hämtar kronofogden era djur,,så det r en mycket mycket stor beslagsverksamhet som startades upp 2004 som lades ner 2007,,men ändå fortsatt dolt och allt görs utan husrannsakan,,,och djur hämtas direkt,,och inga får sina hästar eller hundar det är överenskommelserna med djurskydden och polisen som får djuren sen
GillaSvara2 tim
Barbro Bruhn så så som Lisa Åberg säger är jättebra så bör vi Sverige med ha en gårdsbok till varje häat : " Jag rör mig mellan Spanien och Sverige och har noterat att vi hanterar EU-direktiv väldigt olika. I Spanien måste jag ha en gårdsbok där jag ska markera varje förflyttning. Självklart ska det också registreras hos det lokala OCA-kontoret också. Det direktivet har Sverige anammat för produktionsdjur men inte för hästar. Myndigheter har faktiskt ett val när det gäller hur lydiga de ska vara."
GillaSvara1 tim
Lisa Åberg Barbro Bruhn; tilläggsregistreringen är inget problem och ingen kostnad alls i jämförelse med en gårdsbok, låt oss slippa den.
Jag kanske bör förtydliga att jag inte på någon enda punkt sympatiserar med dina åsikter men jag tycker att åsiktsfriheten är en fundamental mänsklig rättighet. Alltså har jag inte svarat upp på det jag anser vara fel, jag tycker som Jojo Johansson att den här gruppen är fel forum för politiska diskussioner.

GillaSvara216 min
Anette Berg PS! Fast då pratar du enskilda hästar Lisa. Gårdsboken blir dyr men det blir detta också. Vet du kostnaden ? Det handlar om väldigt många hästar och stora belopp. Pass som ska skickas ut i Europa med rek, helt onödiga extra id-koll, och helt absurd avgift på förbunden. Emoji frown och då ser vi ändå inte den stora kostnaden som den får som har anställd personal som sköter detta.
GillaSvara10 min
Lisa Åberg Idiotiska påfund båda två, låt oss slippa....
GillaSvara18 min
Barbro Bruhn kan tyckas så men det blir ännu dyrare om det ska saneras för smittor som nu kor och grisar och får har då alla blandar rasdjursbesättningarna nu på olika gårdar och på det flyttar länen själva runt i alla 21 län utan polisanmälda djurbrott våra hästar och alla djurarter var dessa vill,,så det är det vi vill full uppsikt på alla djur med djurskyddet och djurhandläggare som med polisen använder sin polisstations åklagare då åklagaren sitter 24 timmar om dygnet här till er från Vårt Poliskontor Helsingborg med Tullverket,,tullen får inte själva gå in på era gårdar dessa måste med ha husrannsakan,,annars får vi det som Mikael Gustavsson kollegor gör i USA att helt plötsigt på natten sparkas dörren in och familjen Borg står i era hus,, så vi blir sanrt 6 regioner och då ska vart län använda sin polis regionskontor även den kommunala polisen som nu vissa vill starta upp det hoppas jag ni försår att i allt mitt gapande så vill jag er alla väl och alla våra barn och djur och våra äldre
Jojo Johansson man ska nog se till att kolla dom som söker sig medlemskap i en grupp, Är ganska så enkelt att göra bara klicka in in på profilen så ser man ganska så snart vart det bär , Eller googla namnet
GillaSvara13 min
Lisa Åberg Håller inte med. Varje person ska få en chans som de kan ta tillvara eller slarva bort
GillaSvara19 min
Anette Berg Svårt i en demokrati att vara demokratisk. För min del anser jag att alla ska släppas in men sen får helt enkelt admin radera alla inlägg som inte hör dit. Ev utesluta.
GillaSvara19 min
Jojo Johansson ja alla gör olika , men i mina grupper så kollar jag så mycket jag kan , Och har inte heller haft spam i grupperna eller personer som jag ser inte har där att göra Emoji wink
GillaSvara7 min
Anette Berg Jojo Johansson Det måste man däremot hålla reda på. Har en grupp med sådär 40-50 tusen (just nu under 40 men vi har varit över 50) så jag vet det mesta om spam Emoji wink Däremot att utesluta en människa innan den får en chans tycker inte jag hör hemma i en demokrati. Däremot när de fått sin chans Emoji wink



Carina Nordell är du för eller mot Svenska Jordbruksverkets tilläggsregister på Hästar som nu startade 2016 ?
MVH Sverige Demokrat Barbro Bruhn
Gilla
Kommentera
Kommentarer
Barbro Bruhn Carina Nordell Svenska Hästars Värn med Åsa Hagelkvist (V) styrelsen är du för eller mot Svenska Jordbruksverkets tilläggsregister på Hästar som nu startade 2016 ? och vilken politisk tillhörighet och religoionverksamhet är du i med dina föreningar Carina Nordell
MVH Sverige Demokrat Barbro Bruhn
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=212612822426931&set=gm.252997731699011&type=3&theater

Barbro Bruhn till Vi som motsätter oss tilläggsregistrering av häst
Carina Nordell är du för eller mot Svenska Jordbruksverkets tillågsregister på Hästar som nu startade 2016 ?
Barbro Bruhn och jojo se här och jag frågar dig då samtidigt vilken ryttarförening är du med i Jojo Johansson Carina Nordell Svenska Hästars Värn med Åsa Hagelkvist (V) styrelsen är du för eller mot Svenska Jordbruksverkets tilläggsregister på Hästar som nu startade 2016 ? och vilken politisk tillhörighet och religoionverksamhet är du i med dina föreningar Carina Nordell
MVH Sverige Demokrat Barbro Bruhn
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=212612822426931&set=gm.252997731699011&type=3&theater

Jenifer Nilsson Men gå och lägg dig.
GillaSvara61 tim
Madeleine Järvstråt Har väl ingen betydelse vilken politisk tillhörighet man har!!
GillaSvara31 tim
Michael Cassaras Ursäkta mig men med vilken rätt ställer du dessa frågor?
Ta nu och kryp tillbaka under den sten du kom fram ifrån och sköt dig själv.

GillaSvara51 tim
Barbro Bruhn ta du fram stoet Michael Cassaras,,och fölet jag har filmen där du flåsar
GillaSvara1 tim
Michael Cassaras Är det Lucy du menar så går hon i hagen tillsammans med våra andra hästar.
GillaSvara11 tim
Barbro Bruhn

Skriv ett svar...
Barbro Bruhn du har kört ut svenska hästar och kört in andra hästar igen utan att medela uppfödarna Michael Cassaras och du är avhoppad moderat och nu Kristdemokrat,,vilket Björn Dahlen med är,,så jag kommer att rensa era politiska kontor med fbi poliser sen
GillaSvara1 tim
Michael Cassaras Jag kör hästar både hit och dit i Europa och det är självklart inte alltid samma hästar ut som hem. Det är mitt yrke. Vad har det med saken att göra?
Helt rätt att jag har hoppat av Moderaterna men har inte gått till KD utan till vårt lokala parti Kungsbackaborna vad det nu har med saken att göra?
Visste inte att jag har ett politiskt kontor, var ligger det?
Måste till sist säga att det verkar som om du behöver hjälp så mitt råd är att söka vård för dina vanföreställningar och det är inte av elakhet jag föreslår det.

GillaSvara21 tim
Barbro Bruhn

Skriv ett svar...
Eva Sjölin Totalt ointressant kasta  på varann på era egna fbsidor
Sluta gillaSvara41 tim
My Magnusson Är det bara jag som inte förstår relevansen?? Partifråga? Nje...
GillaSvara31 tim
Madeleine Järvstråt Om du har problem med vissa personer Barbro Bruhn så föreslår jag att du sköter det utanför den här gruppen och gör det privat istället.
GillaSvara51 tim
Zandra Idenius Människan behöver helt klart hjälp, kan admin Johanna Spetsvara vänlig och plocka bort och blockera denna person innan gruppen fylls av irrelevant innehåll och får en oseriös stämpel... Tack!
GillaSvara81 tim
Michael Cassaras Vore nog väldigt bra om tråden plockades bort.
GillaSvara61 tim
Madeleine Järvstråt Håller med!!
GillaSvara1 tim
Zandra Idenius jag har anmält inlägget til admin Emoji smile
GillaSvara41 tim
Madeleine Järvstråt Bra Emoji smile
GillaSvara1 tim
Emma Stjernlöf Hon delar friskt folks bilder o länkar från denna grupp så admin får nog gärna reagera snabbt.
GillaSvara138 min
Michael Cassaras Emma Stjernlöf har sett det, inte många rätt i huvudet...
GillaSvara20 min
Emma Stjernlöf Michael Cassaras bra att du sett för såg att en del var ditt. Lite skrämmande med sådana människor fritt ute i samhället
GillaSvara14 min
Barbro Bruhn

Skriv ett svar...
Jenny Berggren Franze'n Herre jösses, väx upp kvinna 
GillaSvara1 tim
Jenifer Nilsson Akta så hon inte kommer med sina fbi poliser till dig med 🙊
GillaSvara1 tim
Barbro Bruhn

Skriv ett svar...
Jenny Alexandra Skrattar o skrattar! Ont i mungipan snart! Alla mina fördomar om sd besannades i ett enda inlägg!
GillaSvara352 min
Barbro Bruhn jag har inte gått med ännu,,det sker den 29 februari,,jag är moderat och är socialdemokrat med och har eget djurägarparti som byggt upp detta till alla sveriges politiker,,och nu vet sd vad ni gjort då jag skickade det i natt och bi alla kan då skratta glatt för Danmark har era svenska hästar vi ska hämta hem till oss svenskar och kom ihåg på 5 år försvann 50 000 hästar från sverige som vi nu kan överblicka inte okända slaktar och äter upp era djur,,för vi har alla djurarterna i spbk sweden för alla nationerna i världen
GillaSvara44 min
My Magnusson Det här är löjligt. Bara att radera och blocka?
GillaSvara43 min
Madlen Linchausen Thorvaldsson Är detta ett skämt?
GillaSvara40 min
Barbro Bruhn det är mycket viktigt politiskt för djurskyddsmyndigheten som lades ner missbrukas med kriminella veterinärer som säger dessa destruerat hästarna och sedan avlar på djuren som lever ännu och även skickar ut era hästar till slovenien på foder,,,så vill ...Visa mer
GillaSvara40 min
Marielle Thörnqvist Foliehatten... skaver den?
GillaSvara139 min
Marielle Thörnqvist Skön bolagsbeskrivning Barbro. Låter ju seriöst.
GillaSvara234 min
Jenifer Nilsson Fbi poliserna och de kriminella veterinärerna. Det här blir bara bättre o bättre 
Sluta gillaSvara333 min
Jenny Berggren Franze'n Jag håller med Jenifer! Väldigt underhållande. Helt omöjligt att ta detta på allvar. 
Sluta gillaSvara126 min
Michael Cassaras Tragiskt, en människa med djurförbud som vill avla fram en egen ras genom att para mor och son inom hundsporten. Tycker synd om henne och alla hennes vanföreställningar.
GillaSvara120 min
Barbro Bruhn Michael Cassaras det är ju rykten ni fört som inte är sanna inne i statliga dokument med min egna syster Annika Eknman som stulit en av mina apbt vi har i företagsfirman jag avlat innan allt detta satte igång
Barbro Bruhn Linnersmåla Marielle Thörnqvist har hon Helcules X i sig hemtar vi den hästen med spansk polis,,för min systersotter har fört in en spansk tjurfäktningshäst hon parar runt med utan stamtavla som kastar föl om han sätts på fel sto,,vi för häst och hund färg dna register
Jenifer Nilsson Oj googlar man på hennes namn så dyker de upp mycket
GillaSvara115 min
Marielle Thörnqvist Du är fel ute. Min häst är inte en PRE. Synd, ni kan ju försöka - det är ganska få som kan hämta in henne ifrån hagen ens.
GillaSvara12 min
Michael Cassaras Behöver väl inte sägas så mycket mer
GillaSvara112 min
Barbro Bruhn jag vann i förvaltningsrätten vet ni inte det ???
GillaSvara13 min
Barbro Bruhn vill du Michaell Michael Cassaras ska lägga upp din film här och din beskrivning du själv för i Halland utan vårt läns vetskap,,ni Halland tillhör oss Helsingborg nu,,och Kronobergs län och Blekinge län,,och jag är igång med både björn Dahlen och Marcus Björklund ska hälsa på beslagstallarna med våra politiska föreningar och med mera
Barbro Bruhn

Skriv ett svar...
Barbro Bruhn så en kvinna som dom åkte in ni och hämtade hästar utan husrannsakan tog livet av sig nu och är det det programmet mikael gustavsson är med i tv 4 nu på måndag 21.00 där han hämtar 7 hästar utan husrannsakan med där kvinnan sen tar sitt liv så fattar ni väl ni kan inte förtsätta
Lena Örtendahl Troll troll
GillaSvara15 min
Eva Sjölin Va fan e det här ..ta bort ..helt ointressant i den här gruppen...fortsätt diskussionen på annat lämpligt forum 😈
Barbro Bruhn så jenny vi för amerikas quarter hästar och arabiska hästar med med American Pharoah fotografen och vi kommer med fotografer med från tävlingsstall som arbetar med oss som har rättighet och ta både foto och dna på hästar som ska dokumenteras här i sverige globalt med arabia unionen och amerika unionrna och då med med Hawaiis kununga avel gällande ras vi standaliserar https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153293775078176&set=a.10150447485843176.355778.617733175&type=3&theater
Barbro Bruhn en rolig och trevlig sak med vi för president George Bush apbt Bordoreaux Eli här i sverige i SLU

1 kommentar:

  1. ni är ju inne och skriver på mitt foto jag lagt upp,,,menar ni jag ej ska svara ?? och Marielle Thörnqvist om du inte iheller har din häst handtamd då tar djurinspektörerna din häst med,,så jag menar inte jag själv hämtar din häst det är polis som gör det om du har arab avel,engelskt fullblod eller arab pre eller andalusier,,,

    SvaraRadera