fredag 26 februari 2016

Marie Sahlman min farsfars farfar är Carl Gustav Bruhn Vallda säteri godsägaren så vi kan samarbeta Michael Cassaras det är inte det det är det ni inte får hämta hästarna på det viset ni gör och låter andra ägares hästar föla hos dig eller någon i poliskåren som varit med och hämtat hästar utan husrannnsakan och dessutom får ni polis inte flytta djur utan husrannsakan och enligt EU smittoskydslagar gällande djur som räknas mat eller osm kan vara mul och klöv eller mjältbrand,,det är därför kor och får har öronlappar,,samt grisar ska ha det med även minigrisar ska

















Någon som vet ungefär hur lång tid det tar att få hästen stamboksförd och tilläggsregistrerad i Svenska Hästavelsförbundet? Jag skickade in för en vecka sedan men ska anmäla till premeringen i mitten på mars. Då måste det ju vara klart... gahhhh! !!!!
Gilla
Kommentera
Kommentarer
Emma K Andersson 8 veckor.
GillaSvara16 tim
Marie Sahlman Panik.
GillaSvara116 tim
Linda Kampman Fick tillbaka mina idag som skickades in i mitten på dec... 😯
GillaSvara15 tim
Marie Sahlman Vad ska jag göra?!?!?! Vänta ett till år på nästa premering? !?!
GillaSvara15 tim
Marie Sahlman Ok! Vad innebär det?
GillaSvara15 tim
Marie Sahlman Ok! Ja fast undra om det räcker som underlag för att anmäla till premering?
GillaSvara15 tim
Gunilla Adolfsson Fd Jonsson Jag skickade in i början av januari, inte klart ännu!
GillaSvara14 tim
Louise Sundström Ring och hör med dem, det borde räcka med en tillfällig handling 
GillaSvara19 tim
Mari Eriksson Skickade i mitten på dec och inte fått tillbaka än 😕
GillaSvara9 tim
Sandra Lenngren Ska gå med en tillfällig eller kan gå om du betalar 500 extra
GillaSvara17 tim
Susanne Skalin Ringde SH i veckan och fick veta att handläggningstiden är minst två månader. Ska du ut på tävling eller liknande, så ska vidimerade kopior på passet räcka blev jag informerad om.
GillaSvara6 tim
Sandra Lenngren De har sagt 2 månader sen de börja med detta. Men de tar för de mesta längre tid. Om man skickar in rek jag att ta kopior fast du ej tävlar .
GillaSvara5 tim
Marie Sahlman Dom började behandla den idag skrev hon på mail
GillaSvara5 tim
Sandra Lenngren Om du har tur Marie Sahlman säger jag.men ring igen om 4 v
Jag skicka in mitt i början på dec och inte sett röken av de än
Länge sen vi sågs 
GillaSvara15 timHar redigerats
Barbro Bruhn Marie Sahlman är det beslagshäst du ska inregistrera ska du först vända dig till oss SPBK Hästyar för dna test,,,frivilligt,,annars gör vi det med amerikanska polis
GillaSvara48 min
Marie Sahlman Barbro jag kan inte riktigt tyda din text? Emoji smile
GillaSvara26 min
Tina Lundblom Bry dig inte om vad Barbro skriver. Hon surrar bara
GillaSvara114 min
Marie Sahlman Haha ok! Emoji smile
GillaSvara10 min
Barbro Bruhn Marie Sahlman min farsfars farfar är Carl Gustav Bruhn Vallda säteri godsägaren så vi kan samarbeta Michael Cassaras det är inte det det är det ni inte får hämta hästarna på det viset ni gör och låter andra ägares hästar föla hos dig eller någon i poliskåren som varit med och hämtat hästar utan husrannnsakan och dessutom får ni polis inte flytta djur utan husrannsakan och enligt EU smittoskydslagar gällande djur som räknas mat eller osm kan vara mul och klöv eller mjältbrand,,det är därför kor och får har öronlappar,,samt grisar ska ha det med även minigrisar ska vara märkta och dom för vi med stamtablor linderödsgrisarna med dna med.. så tar ni sveriges avelstammar och säljer hur ni vill efter beslagen och utarmar och gör vissa kommuner rikare med era beslagsverksamheter Michael Cassaras är med med andra beslagstallar,,så många ridanläggningar idag är med djur som andra äger ovetande,,det är det vi spbk hästar ska hjälpa till med dela upp djuren rätt och söka skadestånd till hästägare och hästavlare under 20 härligt långa år vi ser framåt med deras föl det är det det handlar om,,,för vi spbk hästar Helsingborg för dna på hästar från Kungsbacka med att bevara till Sveriges hästägare så vi arbetar nu få riktiga djurpoliser till Helsingborg stad kontoret till er
så CARINA NORDELL och ÅSA HAGELSTEDT (V) är ni för eller emot
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=212612822426931&set=gm.252997731699011&type=3&theater
Barbro Bruhn till Vi som motsätter oss tilläggsregistrering av häst
Carina Nordell är du för eller mot Svenska Jordbruksverkets tillågsregister på Hästar som nu startade 2016 ?
Barbro Bruhn
Skriv ett svar...
Barbro Bruhn
Skriv en kommentar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar